بعد از فیلیپن به سنگاپور آمدیم ویزا به دست به طرف گیت رفتم

سوالات طبق معمول شروع شد از کجا میای،بلیط برگشت کیه و…

اما کار با اینجا تموم نشد و من و علی رو فرستادن تو اتاق ریس گیت و حدود 20 دقیقه سوال و جوابمون میکردند و این تا حدی برام عادی بود چون هر موقع از کشور دوم به کشور جدیدی میرفتم این سوال و جواب ها شروع میشد و بعدا فهمیدم معمولا ایرانی ها به دلیل تحریم ها معمولا از طریق کشور های دیگه پولشویی میکنند و این باعث حساسیت شده بود

پس من تمام مدارکم کامل بود و اگه بخوام تو یه جمله از تجربیاتم در ورودی کشور ها بگم اینه که اول کاملا ریلکس باشید و در کمال آرامش همه ملارکتون رو به درستی نشون بدین و با صداقت عمل کنید

حدود ساعت 11 بود که وارد فضای داخلی فرودگاه شدیم،فرودگاه سنگاپور خودش یه سورپرایز محسوب میشد،زیباترین فرودگاهی بود دیده بودم!

مختصری از سنگاپور

جمهوري سَنگاپور کشور-شهري در جنوب شرقي آسياست و پايتخت آن سنگاپور است.
جايي که الان به عنوان سنگاپور شناخته ميشه فقط منطقه ماهيگيري بوده که تبدیل به مهم‌ترين مراکز تجاري و نظامي بريتانيا شده‌است و هم اکنون نيز ارتش بريتانيا وظيفه امنيت ملي اين کشور را بر عهده دارد. در فاصله جنگ جهاني دوم سنگاپور که هنوز مستعمره بريتانيا بود، توسط ژاپن اشغال مي‌شود. سرانجام در يک ضد حمله بزرگ که وينستون چرچيل آن را ” بزرگترين هزيمت بريتانياً ناميد، سنگاپور در سال 1945 ميلادي به انگلستان رسيد.هيجده سال بعد در سال 1963 سنگاپور استقلال خودش را از بريتانيا بدست آورد. اين شبه جزيره يکي از مراکز بزرگ تجاري داد و ستد کالا در جهان است و حال حاضر يکي از پرترافيک‌ترين بندرهاي دنياست. آب و هواي اين کشور گرم و مرطوب و دمای آن معمولا بین ۲۵ تا ۳۱ درجه است.
از لحاظ ذخاير معدني کشوري فقير است، اما اقتصاد آن، اين کشور را به يکي از ثروتمندترين مناطق دنيا تبديل کرده‌است. سنگاپور، توسط يک جاده ترانزيت با مالزي مرتبط است و از نظر مساحت هم اندازه تهران میباشد

سنگاپور همیشه تو لیست گران ترین کشور های دنیاست و پیشنهادم اینه که وقتی به این کشور سفر کنید که دغدغه مالی نداشته باشین گرونی شامل همه چیز میشه(هتل، مواد غذایی، حمل و نقل)
اما متروی سنگاپور وسیله خوبیه واسه جابه جایی شما
قیمت مسیر ها بسته به مقصدی که در ابتدا مشخص می کنین بین ۱.۵تا ۵ دلار هست.
البته پیشنهاد بهتری هم وجود داره و که اون؛ خرید کارت های اعتباری با استفاده نامحدود در مدت زمان ۳ روز هست
که این کارت ها هم برای مترو هم اتوبوس کار می کنه
که من و علی ۲ کارت به مبلغ هر کدام ۱۵ دلار خریدم تا براحتی و با هزینه کمتر کل شهر رو بگردیم

با مترو به مرکز شهر آمدیم همه چیز رنگ و لعاب مدرنیته داشت

برای خرید به یه سوپر مارکت آمدیم وقتی که میوه ها رو خریدم متوجه شدم خودم باید وزنشون کنم و برچسب قیمت بزنم،برام عجیب بود که فروشگاه به اون بزرگی کلا یه نفر متصدی داشت

موقع خروج دیدیم صندوقدار نیست از اون یه نفر پرسیدیم که کجاست!!؟

جواب داد صندوقدار نداریم شما خودتون باید از طریق صندوق پرداخت کنید و برید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

منو علی کمی هنگ بودیم و تمام تلاشمون رو کردیم با اسکناس هایی که داریم خودمون پرداخت رو انجام بدین

بعد از اون یه عینک فروشی آمدیم و دیدیم برعکس همه کشور هایی که تا پیش از این دیده بودیم هیج عینکی تو جاش قفل نشده بود و هیچ راه کاری برای اینکه دزدیده نشه براش ایجاد نکرده بودن

بعدش به کینگ برگر برای نهار رفتیم پدر و مادرسنگاپوري كه به همراه بچه هاشون توي كينگ برگر در حال مطالعه بودند رو دیدیم و بعد از صحبت باهاشون متوجه شديم كه پسرشون داره واسه كنكور آماده ميشه و خانواده به اين شكل دارن همراهيش مي كنن!

انگار که هيچ كشوري به طور اتفاقي در مسير رشد و توسعه قرار نگرفته، بلكه عادات و رفتارهاي فرهنگي مردم يك كشور هست كه اون كشور رو مسيازه.

تازه متوجه شدیم مدرنیته تو سنگاپور یعنی چی

بعد سرو غذا به هتل رفتیم و استراحت کردیم

طبق برنامه سفرامون عصر پیاده یه مرکز شهر امدیم  بعدش به  مصطفی سنتر رفتیم یه فروشگاه فوق العاده بزرگ و شلوغ که ۲۴ ساعته و هفت روز هفته باز است

هر چیزی به ذهنتون ممکنه بیاد تو این ساختمون 7 طبقه پیدا میشد و قیمت ها نسبت به سنگاپور خیلی ارزونتر بود

اما برای اینکه مقایسه ای با فیلیپین داشته باشیم بهتره میوه”سورسوپ” که ما عاشقش بودیم و تو فیلیپین حدود هر کیلو یک دلار میخریدیم رو تو سنگاپور مقایسه کنیم

این میوه تو سنگاپور کیلویی 13 دلار بود!!

بعد از اون به “گاردن بای دی بی”رفتیم یعنی جایی که قلب زیبایی های سنگاپور بود

در کنار گاردن هتل مارینه که یکی از معروفترین هتل های دنیاست قرار داشت هتلی بسیار بزرگ که به در روی بام اون استخر رو بازی قرار داره که بلند ترین استخر رو باز جهان محسوب میشه

همیشه اولین های دنیا حس عجیبی بهم میده

مهمترین جاذبه های سنگاپور در همین مکانه

صبح طبق برنامه ی سفر به سنتوزا رفتیم که یک شهری از دنیای بازی بود برای ورود به این مکان هم از تلکابین میشد استفاده کرد و هم از مترو …

سنتوزا

سنتوزا در زبان مالایی به معنی صلح و آرامشه
پارک سنتوزا یه جزیرست در فاصله ۱۵ دقیقه ای شهر
و در واقع یه زمین بازی بزرگه با تفریحات مختلف
مجموعه ای از کازینو، آکواریوم، جامپینگ و…

اینجا بزرگ ترین مرکز تفریحی سنگاپور است و هر کس متناسب با شرایت خودش لذت میبره از امکانات و تفریحات این مجموعه

با علی تصمیم گرفتیم اول به آکواریم بریم

بعد از بازدید از آکوریوم تصمیم گرفتیم به جامپینگ بریم… که یک پرش از ارتفاع رو تجربه کنیم

یه شب عالی رو در پارک سنتوزا تجربه کردیم آخر شب هم به لایت رفتیم و شاهد یه منظره عالی از نور های چراغ بودیم

صبح بعد از خوردن صبحانه به معبد چیتی ها رفتیم

داخل این معبد صدا هایی به گوش میرسید که صدایی آلات موسیقی مذهبی بود این صدا های قدری شباهت به صدای نقاره ی مذهبی خودمون بود

بعد از معبد چینی های یه سری هم به معبد هندو ها که در نزدیکی هم اونجا بود رفتیم

و اعضای معبد از نذورات و غذا های اونجا به ما هم دادن

بعد از دیدن معابد به بازار چینی ها رفتیم
قیمت ها در بازار چینی های،نسبت به سایر جاهای سنگاپور، مناسب تره بود و میشد خرید کرد

و این بازار درست در روبروی معبد چینی ها بود

بازار چینی های سنگاپور جایی بود پر از ایرانی، که نشانه ی علاقه ی ویژه ی ما به جنس های چینی هست 😁

از اون جا به سمت خیابان اورکارد رفتیم که تو یه منبع در لیست بهترین خیابان های دنیا بود

خیابان اورکارد

خیابان اورکارد یکی از مشهورترین خیابان های جهان است . یکی از خیابان های معرف برای خرید در سنگاپور بشمار میرود، که علاوه بر جاذبه‌ی جهانگردی، محل گردش محلی‌ها نیز است. این خیابان که به دلیل باغ‌های میوه‌ای که به آن منتهی می‌شود، نامگذاری شده، پر از مال، رستوران‌های محلی بیشمار، کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای و هتل است. وهمچنین این خیابان محل قرارگیری اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور سنگاپور میباشد.

هزینه ی ناهار مون به همراه دو عدد نوشابه 20 دلار شد

اگه بخوایم در مورد هزینه ها در سنگاپور بگیم!
هتل ما که یه هتل سه ستاره هست شبی 100 دلار
یه بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری حدود 2 دلار
و در روز اول من و علی فکر می کردیم حتما جیبمون سوراخ شده یا پولمون رو گم می کنیم😂😂😂 که هرچی پول صبح ت جیبمون میزاشتیم شب تموم میشد

وقتش رسیده بود واسه یه بارم که شده از استخر هتل که در طبقه ۴ بود استفاده کنیم.🏊🏊‍♀️🏊

تصمیم گرفتیم واسه اخر شب به کازینو بریم،
لباس مناسب پوشیدیم چون می دونستیم واسه ورود به کازینو باید کفش و لباس رسمی داشته باشیم
پاسپورتمون رو برداشتیم
و مقداری کمی پول،
تو ابتدای ورودی وقتی پاسمون رو نشون دادیم مامور کازینو یه مکثی کرد و با یه حس خجالت بهمون گفت عذر می خوام نمیتونم شما رو راه بدم!
من علی یه هم یه نکاهی کردیم با تعجب گفتیم چرا😳!گفت :
کمپانی ما اجازه ورود شهروندهای ۴ کشور دنیا؛ کوبا، سوریه، کره شمالی و ایران رو نمیده
و بازم در کمال ادب ازمون عذر خواست.
حس خیلی بدی بود
انگار کاری نکردی اما محکموم میشی
توصیفش سخته اما حس بدیه…

بهتر بود به “گاردن بای دی بی” بریم و این نقطه مهم سنگاپور رو تو روز هم ببینیم
و اینکه واسه اختتامیه سنگاپور مکان مناسبی بود

بعد از “گاردن بای دی بی” تصمیم داشتیم دوباره به سمت خیابان های سنگاپور بریم و از مناظر زیبای بافت شهری اینجا دیدن کنیم

وقتی که داخل مترو بودیم برای رفتن به مرکز شهر چیز عجیبی نظر مون رو جلب کرد اون هم این بود که در تمام واگن ها صندلی های با رنگ متفاوت وجود داره که بالاش نوشته رزرو شده برای افراد سالمند و ناتوان
توي مترو هاي ما هم بهتره جاگاهشون مشخص بشه…

سفر ما به اتمام رسید و چمدون به دست به سمت فرودگاه میریم و در این چند روز شناخت خوبی نسبت به سنگاپور و مراکز دیدنی اش پیدا کردیم

شاید کمی باورش سخت باشه اما من الان تو ارتفاع چند هزار پایی هستم
و به وای فای هواپیما وصلم،
شرکت هواپیمایی قطر به هر مسافر مقداری اینترانت داده تا در صورت لزوم ازش استفاده کنه!