از سنگاپور که برگشتم بعد از کمی رفع خستگی کوتاه، به تبریز سفر کردم. میخوام در این سفر تا جایی که ممکن به جاذبه های تبریز بپردازم.

شهر تبریز برای من با شهرهای دیگه فرق داشت چون منزل دایی من در این شهر زیباست. بیشتر گذرم به این شهر میافتاد. این بار با ماشین شخصیم راهی این شهر سرشار از جذابیت هستم
با حساب توقف های بین راهی یک روز و نصفی توی راه بودم. بعد از ملاقات با دایی عزیزم به طرف بازار بزرگ تبریز حرکت کردم.

بازار بزرگ تبریز

یکی از بهترین جاذبه های تبریز، که رفتن به اونجا از اولویت های اصلی من، همچنین جزو اولین ها و بهترین های جهان هست، بازار سر پوشیده ی تبریز است.

این مکان قدیمی ترین بازار سر پوشیده ی جهان، با بیش از 1000 سال قدمت هست که حتی مارکوپولو بهش سفر کرده و یک جاذبه ی توریستی جهانی به شمار میاد.

کوی ولیعصر

شب به خیابون ولیعصر رفتم. شباهت زیادی به خیابون های آذربایجان داره.

این خیابون توسط یکی از ثروتمندان تبریز، به کمک شهرداری ساخته شده و قبل انقلاب آن را «کوی ولیعهد» نامیدند که این نام بعد از انقلاب به «کوی ولیعصر» تغییر نام یافت.

جالب بدانید که این مکان در رنکینگ جهانی به عنوان اولین جاذبه ی تبریز شناخته شده و نسبت به دیگر جاذبه ی های توریستی یه تبریز بازدید بیشتری داره.

روز آخر تبریز

صبح بعد از خوردن صبحانه و کمی گشت و گذار در شهر به یکی از معتبر ترین مراکز خرید ایران رفتیم. (پاساژ لاله پارک)

مرکز خریدی که به نوع خودش در ایران در رده بندی بهترین ها قرار میگیره.
شیک بودن این پاساژ
و داشتن جنس های برند و اصل،
قیمت مناسب
از ویژگی های این مجموعه هست.

امشب هم تبریز می مونم و صبح به کشور نخجوان میرم. با توجه به اینکه برنامه رفتن به نخجوان رو داشتم الان بهترین موقعیته که به این کشور سفر کنم.

شاد باشید.

حمید رضا رضایی مرداد 1400